A COVID-19 világjárvánnyal kapcsolatos lakossági tájékoztatás érdekében létrehozott koronavírus zöld szám működése és leterheltsége rámutatott, hogy a lakosságnak nagy szüksége van egy megbízható, komplex egészségügyi ellátási és népegészségügyi témájú, hiteles tartalommal ellátott, a nap 24 órájában elérhető információs központra, ahol egészséggel kapcsolatos kérdésekben tájékozódhat telefonon, e-mailen és egy szakmailag hiteles lakossági portálon keresztül.
Ezért 2021-ben létrejött az Egészségvonal, amely az Egészségvonal Contact Centerből és az egeszsegvonal.gov.hu lakossági portálból áll. A szolgáltatás célja a lakosság tájékoztatása az egészséget érintő hiteles információk átadásával, az egészségügyi ellátórendszer működésének bemutatása, és a lakosság támogatása a különböző ellátási formák közt történő eligazodásban.
Az egeszsegvonal.gov.hu lakossági portálon keresztül megtalálhatók az alábbiak:
- valamennyi egészségügyi szolgáltatásra, ellátásra vonatkozó leírás és az azok igénybevételéhez kapcsolódó információk;
- az egészséges életmódra, az egészségmegőrzésre és a szűrővizsgálatokra vonatkozó célzott leírások;
- betegségek, tünetek és orvosi beavatkozások közérthető leírásai;
- gyógyszerek részletes leírásai, betegtájékoztatók.
A Contact Center munkatársai 0-24 órában elérhetők a 1812-es számon.